Paragrafen

Paragraaf 3 Onderhoud kapitaalgoederen

Beleidskader: Neder-Betuws Verkeer- en Vervoerplan (NBVVP)
Uitgangspunt is het Neder-Betuws Verkeer- en Vervoerplan (NBVVP) dat de gemeenteraad in  maart 2018 heeft vastgesteld. Het plan gaat over de verkeerscirculatie, de verkeersveiligheid, het openbaar vervoer, de fietspaden en de kwaliteit van de leefomgeving. De oplossingsrichtingen/maatregelen in dit NBVVP zijn opgenomen in een uitvoeringsprogramma.  

Kwaliteitsniveau
De gemeente Neder-Betuwe stimuleert de gewenste/noodzakelijke (auto)mobiliteit voor (economische) ontwikkeling. Deze automobiliteit mag niet leiden tot ongewenste effecten voor de verkeersveiligheid en de kwaliteit van de leefomgeving.
Ook zetten we ons er voor in dat onze inwoners in plaats van de auto, juist de fiets of het openbaar vervoer pakken. Dit draagt bij aan de bereikbaarheid en leefbaarheid van dorpskernen.

Financiële consequenties

Voorziening conform het beheerplan Verkeer en Vervoer Beheerplan 2019-2025.

Stand voorziening 01-01-2021

Toevoeging

Vrijval

Aanwending

Stand voorziening 31-12-2021

Stand voorziening cf beheerplan en begr.2021

Verschil

370.460

0

370.460

-0

0

0

De accountant heeft bij het vaststellen van de jaarstukken 2020 aangegeven dat het niet juist is dat er een voorziening verkeer en vervoer is gevormd voor de verkeersprojecten uit het NederBetuws Verkeer en VervoersPlan (NBVVP) (met een waarde van kleiner dan € 25.000). Dit omdat het niet gaat om onderhoud, maar aanpassingen van bestaande verkeerssituaties. De voorziening verkeer en vervoer is daarom omgezet naar een reserve verkeer en vervoer (via de budgetrapportage najaar 2021). De huidige voorziening is daarmee vrijgevallen en de nieuw gevormde reserve is gedekt uit de vrijval van de "oude" voorziening en de algemene reserve. Per saldo is dit budgettair neutraal verlopen.

Deze pagina is gebouwd op 06/07/2022 14:25:39 met de export van 06/07/2022 14:07:25